Co nabízíme
Dětská skupina Větrná je otevřena od března 2018 a je jedinou pobočkou původní Školky tety Lenky
Kapacita skupiny je od 1.7. 2022 zvýšena na 18 dětí .
Ve školním roce 2024/2025 bude pro děti otevřena jedna třída pro celkem 15 dětí ve věku 1 - 5 let
Plán výchovy a péče je realizován v prostoru dětské skupiny a přilehlém okolí.. V přátelském a respektujícím prostředí s prvky Montessori pedagogiky jsou v dostupných policích pro děti nachystány pomůcky z oblasti praktického života, rozvoje smyslového vnímání, matematiky, jazyka a kosmické výchovy. Používáme originální i vyrobené pomůcky v návaznosti na individuální potřeby dětí. Ty jsou v policích obměňovány a doplňovány dle tématu a náročnosti. Tyto pomůcky jsou doplněny stavebnicemi, didaktickými pomůckami, společenskými hrami a různým výtvarným materiálem pro rozvoj dětí. Pro děti jsou v průběhu školního roku chystány aktivity, které vycházejí ze zájmu dětí, ročního období, tradičních svátků a aktuálního dění v životě dětí. Nabídka všech aktivit v dětské skupině vychází z individuálních potřeb dětí v návaznosti na stupeň jejich dovedností a návyků. Část aktivit probíhá ve venkovním prostředí v závislosti na ročním období a počasí ( zahrada a okolí dětské skupiny, výlety do přírody apod..) V případě , že je do dětské skupiny přijato dítě se speciálními potřebami, je ve spolupráci s rodiči a speciálním centrem vypracován individuální plán zohledňující speciální potřeby daného dítěte. Plán aktivit vytvářejí společně všechny pečující osoby, každá z nich má na starosti určitou oblast a vzájemně se doplňují.
Naše připravené prostředí umožňuje i individuální vzdělávání pro předškoláky. V současné době ale žádné děti před zahájením školní docházky nemáme.
Věříme, že je důležitý partnerský přístup k dětem, proto je zapojujeme do řešení situací a vnímáme je jako plnohodnotné členy týmu. Vždy, když vidíme, že má dítě na to, aby situaci zvládlo, nezasahujeme a necháváme to na něm. To dětem pomáhá uvědomit si své schopnosti a převzít zodpovědnost za svoje chování.
„V okamžiku, kdy dítě udělá první krok, ocitá se na vyšším stupni interakce. Neustále se snaží svou nezávislost rozšířit. Chce všechno dělat samo... Jeho snahy jsou tak energické, že naší obvyklou reakcí je jejich zabrždění. Bohužel, pokud toto děláme, nebrzdíme dítě, ale samu přírodu, protože vůle dítěte sleduje vůli přírody a řídí se jejími zákony. (Absorbující mysl, s. 66)“ Maria Montessori